Halloween var påtagligt på många håll

Halloween är förbi och nästa högtid som väntar är jul och nyår. Halloween har inte alltid varit stort i Sverige, det började att växa på 90-talet när Buttericks och Hard Rock Cafe gick ihop och startade upp en kampanj för att fira Halloween i Sverige. 1997 gick stapeln för den första stora festen men då var det ganska svalt. Nu har högtiden mognat i landet och det syntes inte minst på våra svenska nätcasinon.

Leo Vegas körde nog hårdast av alla och hade reklamfilmer samt flertalet bannerannonser ute. Där fick vi se Frank Andersson som promotade casinot som Frankensteins monster. Här kan ni se hela reklamfilmen som man hade spelat in tillsammans med den före detta brottaren.

Det nya casinot Thrills körde en specialare och en egen Halloweenfest som man kallade för ”Thrilloween”. I en hel vecka körde man med specialerbjudande till nya och gamla spelare. Det var riktigt bra casinobonusar som delades ut, free spins och annat smått och gott. En timme om dagen var det dessutom ”Happy Hour” med extra fina saker att hämta hem.

Thrills är en nykomling som startade verksamheten under slutet av 2013 men man har växt till att bli en av de bästa och modernaste nätcasinos på den svenska marknaden. Det är ett annorlunda upplägg som vi tror kommer bli en standard hos bolagen inom en snar framtid. Det är mer fokus på spelupplevelse och gamification än att efterlikna ett vanligt casino fast på internet.

Vi får se hur det blir Halloween 2015?